Velkolepé odcházení Indiana Jonese

Kdo by neznal ikonického lovce pokladů, archeologa a akčního hrdinu s kloboukem a bičem, který se nebojí ničeho? Tedy snad jen kromě hadů... Harrison Ford se po dlouhých 15 letech od posledního dobrodružství navrací do své dost možná nejznámější role v očekávaném snímku Indiana Jones a nástroj osudu.

A ačkoli je této herecké legendě už úctyhodných osmdesát let, rozhodně nezpomaluje a pod vedením režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Le Mans '66) servíruje jedno z nejnabitějších rozloučení se s popkulturní ikonou, jakého kdy budete svědky. Nový Indy nejen že je nabitý akcí (kdy je po úvodní část filmu díky kouzlu filmové magie hlavní hrdina digitálně omlazen), ale poskytuje i definitivní tečku za filmovou ságou, kterou doposud vedl Steven Spielberg.

Můžeme beze vší nadsázky a vyzrazení zápletky poznamenat, že tento snímek je rozhodně mnohem důstojnějším rozloučením, než rozporuplně přijatý Indiana Jones a Království křišťálové lebky. Nebyl by to však správný dobrodružný film, aby si protagonista vystačil sám. Krom navrátivších se starých známých (John Rhys-Davies) se setkáme i s postavami novými. Nejdůležitější na straně těch „dobrých“ je jednoznačně Phoebe Waller-Bridge jakožto Indyho kmotřenka Helena, jež mu jako rovněž zdatná dobrodružka bude více než žádanou pomocnou rukou. Helena je dcerou Indyho dávného přítele z mládí (Toby Jones).

Společně budou uhánět za dost možná největším pokušením, jakému kdy lidstvo muselo čelit. S nacisty, vedenými démonickým doktorem (Mads Mikkelsen) v patách. Po arše, Chrámu zkázy, Svatém grálu a mimozemšťanech je tu ještě něco, něco o čem se ani největším myslitelům všech dob nesnilo.